ونک، ملاصدرا، رو به ‌روی بیمارستان بقیة الله
ساختمان۱۹۳ طبقه۵ واحد۱۴
تلفن تماس
۰۲۱-۸۸۶۰۳۵۹۵
26 اسفند 1402 توسط مریم یزدیان

6 نکته مهم در خصوص نشستن روی صندلی برای جلوگیری از کمر درد!

امروزه با گسترش روزافزون استفاده از کامپیوتر در مشاغل و زندگی روزمره، شاهد افزایش آمار کمردرد در افراد هستیم. یکی از دلایل اصلی این امر، نشستن طولانی مدت روی صندلی با پوزیشن نامناسب است. در این مقاله از سایت فیزیوتراپی رایان، به بررسی 6 نکته کلیدی در خصوص نشستن صحیح روی صندلی برای جلوگیری از کمردرد می‌پردازیم.

نکات مهم در خصوص نشستن روی صندلی به زبان دکتر مریم یزدیان

در ویدیو زیر دکتر مریم یزدیان فیزیوتراپیست در مجموعه رایان، بهترین کلینیک فیزیوتراپی در تهران، مهم ترین نکات نشستن روی صندلی در حین کار را توضیح داده است:

1. انتخاب صندلی مناسب

اولین قدم برای جلوگیری از کمردرد، انتخاب صندلی مناسب است. صندلی باید دارای پشتی با ارتفاع مناسب باشد و گودی کمر را به خوبی پر کند. همچنین، ارتفاع صندلی باید قابل تنظیم باشد تا بتوانید زانوها را در زاویه 90 درجه قرار دهید.

نکته مهم در خصوص نشستن روی صندلی

2. تنظیم ارتفاع صندلی

ارتفاع صندلی را طوری تنظیم کنید که کف پاها به طور کامل روی زمین قرار بگیرند و زانوها در زاویه 90 درجه خم شوند. اگر قد شما کوتاه است، می‌توانید از یک زیرپایی استفاده کنید.

3. تنظیم ارتفاع و زاویه پشتی صندلی

پشتی صندلی را طوری تنظیم کنید که گودی کمرتان پر شود و کمرتان در حالت صاف و بدون قوس قرار بگیرد. زاویه پشتی صندلی باید بین 90 تا 110 درجه باشد.

4. قرارگیری صحیح شانه ها و آرنج ها

شانه ها را شل نگه دارید و آرنج ها را در زاویه 90 درجه خم کنید. ساعدها باید موازی با زمین باشند.

5. قرارگیری صحیح مانیتور

مانیتور را طوری تنظیم کنید که بالای سر شما قرار نگیرد و مجبور به خم کردن گردن خود نشوید. لبه بالایی مانیتور باید در سطح چشم یا کمی پایین تر از آن باشد.

نکته مهم در خصوص نشستن روی صندلی

6. تغییر وضعیت و استراحت

هر 30 تا 60 دقیقه یکبار، از جای خود بلند شوید و کمی قدم بزنید. حرکات کششی ملایمی انجام دهید تا عضلاتتان انعطاف‌پذیری خود را حفظ کنند.

برای مشاهده مقاله اصول صحیح نشستن و بلند کردن اشیاء  می توانید روی لینک کلیک نمایید.

کلینیک فیزیوتراپی رایان

شما کاربران عزیز می توانید با کلینیک فیزیوتراپی رایان در این خصوص مشاوره رایگان داشته باشید و با ما تماس برقرار نمایید.

مقالات مرتبط: چطور بفهمیم دیسک کمر داریم ؟

نتیجه

با رعایت این 6 نکته ساده، می‌توانید نشستن صحیح روی صندلی را به عادت تبدیل کنید و از کمردرد ناشی از کار با کامپیوتر جلوگیری کنید.

درباره مریم یزدیان
من دکتر مریم یزدیان متخصص فیزیوتراپی از دانشگاه شهید بهشتی هستم. شما میتوانید برای انجام انواع فیزیوتراپی به کلینیک فیزیوتراپی رایان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما