ونک، ملاصدرا، رو به ‌روی بیمارستان بقیة الله
ساختمان۱۹۳ طبقه۵ واحد۱۴
تلفن تماس
۰۲۱-۸۸۶۰۳۵۹۵
3 بهمن 1402 توسط مریم یزدیان

علائم دیسک کمر چیست؟

دیسک کمر یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ستون فقرات است که می‌تواند باعث درد شدید در ناحیه کمر و پاها شود. این بیماری زمانی رخ می‌دهد که دیسک‌های بین مهره‌های کمر آسیب ببینند و از جای خود خارج شوند.

اگر دچار این علائم هستید، مهم است که به پزشک مراجعه کنید تا علت درد شما مشخص شود. پزشک با معاینه فیزیکی و انجام آزمایشات تصویربرداری، مانند ام‌آر‌آی یا سی‌تی‌اسکن، می‌تواند دیسک کمر را تشخیص دهد. در این مقاله از سایت فیزیوتراپی رایان، به بررسی نحوه تشخیص دیسک کمر خواهیم پرداخت.

روش های تشخیص دیسک کمر

برای اینکه تشخیص بدیم دیسک کمر داریم یا خیر این ویدیو رو نگاه کنید.

مهم ترین علائم دیسک کمر

علائم دیسک کمر به محل و میزان فشاری که به عصب وارد شده بستگی دارد. معمولا علائم و نشانه‌های این بیماری در یک طرف بدن تأثیر می‌گذارند.

شایع‌ترین علائم دیسک کمر عبارتند از:

  • درد: درد شایع‌ترین علامت دیسک کمر است. این درد معمولاً در ناحیه کمر شروع می‌شود و به سمت باسن، ران، ساق پا و حتی گاهی اوقات به کف پا کشیده می‌شود. درد ممکن است هنگام سرفه، عطسه یا یک حرکت خاص در پاها یا بازوها به وجود بیاید. معمولاً این درد به‌صورت سوزن‌سوزن‌شدن توصیف می‌شود.
  • بی‌حسی: بی‌حسی یا گزگز در ناحیه‌ای که عصب تحت فشار قرار گرفته است نیز از علائم شایع دیسک کمر است. این بی‌حسی ممکن است همراه با ضعف عضلانی نیز باشد.
  • ضعف عضلانی: ضعف عضلانی در ناحیه‌ای که عصب تحت فشار قرار گرفته است نیز از علائم شایع دیسک کمر است. این ضعف ممکن است باعث شود که فرد نتواند به‌طور کامل راه برود یا پاهای خود را بلند کند.

سایر علائم دیسک کمر عبارتند از:

  • درد در هنگام نشستن یا ایستادن طولانی‌مدت
  • درد در هنگام سرفه یا عطسه
  • درد در هنگام خم شدن یا چرخیدن
  • درد در هنگام راه رفتن
  • درد در هنگام خوابیدن

کلینیک فیزیوتراپی رایان

شما می توانید با مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی رایان، بهترین کلینیک فیزیوتراپی در تهران، از انواع روش های درمان دیسک کمر بهره مند شوید. فقط کافی است با ما تماس برقرار نمایید.

درباره مریم یزدیان
من دکتر مریم یزدیان متخصص فیزیوتراپی از دانشگاه شهید بهشتی هستم. شما میتوانید برای انجام انواع فیزیوتراپی به کلینیک فیزیوتراپی رایان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما