ونک، ملاصدرا، رو به ‌روی بیمارستان بقیة الله
ساختمان۱۹۳ طبقه۵ واحد۱۴
تلفن تماس
۰۲۱-۸۸۶۰۳۵۹۵
2 بهمن 1402 توسط مریم یزدیان

روش ویژه درمان تریگر فینگر با الکتروتراپی

تریگر فینگر یا انگشت ماشه ای، یک بیماری شایع در دست است که در آن تاندون انگشت در داخل غلاف خود گیر می کند. این امر باعث درد، سفتی و قفل شدن انگشت می شود. تریگر فینگر می تواند در هر انگشت دست رخ دهد، اما معمولاً در انگشت اشاره، انگشت میانی و انگشت حلقه دیده می شود. درمان تریگر فینگر معمولاً غیر جراحی است و شامل استراحت، فیزیوتراپی و داروهای ضد التهابی بدون نسخه است. در برخی موارد، ممکن است تزریق استروئید یا جراحی مورد نیاز باشد. در این مقاله از سایت فیزیوتراپی رایان به بررسی موضوع درمان تریگر فینگر با الکتروتراپی پرداخته شده است.

تریگر فینگر چیست؟

تریگر فینگر، عارضه‌ ای است که در آن یکی از انگشتان دست در حالت خمیده قفل می شود. انگشت شما مانند ماشه‌ ای که کشیده شده و رها می‌ شود، ممکن است با یک بشکن خم یا صاف شود. تریگر فینگر، التهاب غلاف سینوویال تاندون نیز نامیده می‌شود. تریگر فینگر زمانی بروز می‌کند که التهاب، فضای غلاف احاطه‌کننده اطراف تاندون انگشت آسیب دیده را باریک کند. اگر تریگر فینگر شدید باشد، انگشت شاید در حالت خمیده قفل شود.

توضیح تریگر فینگر و درمان با الکتروتراپی از زبان دکتر مریم یزدیان

در ویدیو بالا، دکتر مریم یزدیان، متخصص فیزیوتراپی در تهران، به طور کامل عارضه تریگر فینگر را توضیح داده‌اند. دکتر یزدیان در ابتدا به علل ایجاد تریگر فینگر می‌پردازند و سپس انواع روش‌های درمانی را بیان می‌کنند. شما می‌توانید برای مشاوره با ما، بهترین فیزیوتراپی تهران تماس بگیرید.

علت تریگر فینگر

علت دقیق تریگر فینگر مشخص نیست، اما عواملی که می توانند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهند عبارتند از:

  • سن: تریگر فینگر بیشتر در افراد بالای ۴۰ سال دیده می شود.
  • جنسیت: زنان بیشتر از مردان به تریگر فینگر مبتلا می شوند.
  • شغل: افرادی که شغل هایی دارند که نیاز به استفاده مکرر از دستان خود دارند، مانند خیاطان، نجار، و نوازندگان، بیشتر در معرض خطر ابتلا به تریگر فینگر هستند.
  • بیماری های زمینه ای: بیماری هایی مانند دیابت، آرتروز، و اختلالات تیروئیدی می توانند خطر ابتلا به تریگر فینگر را افزایش دهند.

درمان تریگر فینگر با الکتروتراپی

علائم تریگر فینگر

علائم تریگر فینگر عبارتند از:

  • درد در انگشت، به خصوص هنگام حرکت دادن آن
  • احساس گیر کردن انگشت در حالت خم شده
  • صدای تقه یا کلیک هنگام باز کردن انگشت
  • سفتی انگشت

الکتروتراپی در درمان تریگر فینگر

الکتروتراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی است که از جریان الکتریکی برای درمان بیماری ها و مشکلات مختلف استفاده می کند. الکتروتراپی در درمان تریگر فینگر می تواند به کاهش درد، التهاب، و سفتی کمک کند.

انواع مختلفی از الکتروتراپی برای درمان تریگر فینگر استفاده می شود، از جمله:

  1. تنس: تنس یک نوع الکتروتراپی است که از جریان الکتریکی برای تحریک عضلات استفاده می کند. تنس می تواند به کاهش درد و بهبود عملکرد عضلات کمک کند.
  2. فارادیک: فارادیک یک نوع الکتروتراپی است که از جریان الکتریکی برای انقباض عضلات استفاده می کند. فارادیک می تواند به بهبود حرکت انگشت کمک کند.
  3. یو اس: یو اس یک نوع الکتروتراپی است که از جریان الکتریکی برای کاهش درد و التهاب استفاده می کند. یو اس می تواند به بهبود گردش خون در ناحیه آسیب دیده کمک کند.

الکتروتراپی معمولاً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی جامع برای تریگر فینگر استفاده می شود. سایر درمان های ممکن عبارتند از:

  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs): NSAIDs می توانند به کاهش درد و التهاب کمک کنند.
  • تزریق استروئید: تزریق استروئید می تواند به کاهش التهاب و تنگ شدن غلاف تاندون کمک کند.
  • جراحی: جراحی در موارد شدید تریگر فینگر که به درمان های دیگر پاسخ نمی دهند، ممکن است مورد نیاز باشد.

کلینیک فیزیوتراپی رایان

نتیجه گیری

الکتروتراپی یک روش درمانی موثر برای تریگر فینگر است که می تواند به کاهش درد، التهاب، و سفتی کمک کند. الکتروتراپی معمولاً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی جامع برای تریگر فینگر استفاده می شود.

درباره مریم یزدیان
من دکتر مریم یزدیان متخصص فیزیوتراپی از دانشگاه شهید بهشتی هستم. شما میتوانید برای انجام انواع فیزیوتراپی به کلینیک فیزیوتراپی رایان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما