ونک، ملاصدرا، رو به ‌روی بیمارستان بقیة الله
ساختمان۱۹۳ طبقه۵ واحد۱۴
تلفن تماس
۰۲۱-۸۸۶۰۳۵۹۵
2 دی 1402 توسط مریم یزدیان

درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی

درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی یکی از بهترین روش های درمانی است که در این مقاله از سایت فیزیوتراپی رایان به بررسی آن پرداخته ایم.

خار پاشنه چیست؟

خار پاشنه، یک زائده استخوانی کوچک است که در قسمت پایین پاشنه پا ایجاد می‌شود. این زائده معمولاً در محل اتصال فاسیای کف پا به استخوان پاشنه ایجاد می‌شود. فاسیای کف پا، یک رباط ضخیم و محکم است که از پاشنه پا تا نوک انگشتان کشیده شده است.

خار پاشنه معمولاً باعث درد در پاشنه پا می‌شود. این درد معمولاً در صبح هنگام راه رفتن یا ایستادن احساس می‌شود. درد ممکن است در طول روز نیز احساس شود، به خصوص اگر فرد زیاد راه برود یا بایستد.

درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی چگونه است؟

درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی، یک روش درمانی غیر جراحی است که برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پزشکی، از جمله خار پاشنه استفاده می‌ شود. در این روش درمان خار پاشنه با فیزیوتراپی، امواج صوتی با انرژی بالا به ناحیه آسیب دیده بدن ارسال می‌ شوند. این امواج می‌ توانند به بهبود گردش خون، کاهش التهاب و تحریک رشد بافت جدید کمک کنند.

درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی معمولاً شامل 3 تا 5 جلسه درمانی است که هر جلسه 15 تا 30 دقیقه طول می‌ کشد. در طول هر جلسه، امواج صوتی به مدت چند ثانیه بر روی ناحیه آسیب دیده پاشنه پا متمرکز می‌ شوند.

مطالعات نشان داده‌اند که شاک ویو تراپی می‌تواند در درمان خار پاشنه موثر باشد. در یک مطالعه، 75 درصد از افرادی که با شاک ویو تراپی برای خار پاشنه درمان شدند، بهبودی کامل یا قابل توجهی را تجربه کردند.

عوارض جانبی شاک ویو تراپی معمولاً خفیف و کوتاه‌مدت هستند. شایع‌ترین عوارض جانبی عبارتند از:

  • درد خفیف در ناحیه درمان
  • تورم
  • کبودی

در موارد نادر، شاک ویو تراپی می‌تواند باعث آسیب به بافت‌های نرم شود. اگر درد پاشنه پا دارید و فکر می‌کنید ممکن است خار پاشنه داشته باشید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا علت درد مشخص شود و درمان مناسب انجام شود.

افرادی که نباید تحت شاک ویو تراپی قرار گیرند

افرادی که نمی توانند تحت شاک ویو تراپی قرار گیرند عبارتند از:

  • زنان باردار
  • افراد مبتلا به سرطان
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی
  • افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند
  • کودکان در سنین رشد

هزینه درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی

درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی

هزینه درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع دستگاه شاک ویو مورد استفاده
  • تجربه و موقعیت جغرافیایی پزشک یا مرکز درمانی
  • میزان شدت خار پاشنه

به طور کلی، هزینه هر جلسه شاک ویو تراپی بین 100 تا 500 هزار تومان است. بنابراین، هزینه درمان خار پاشنه به این روش معمولاً بین 300 تا 700 هزار تومان است. در برخی موارد، بیمه درمانی هزینه شاک ویو تراپی را پوشش می دهد. برای اطلاع از پوشش بیمه درمانی خود، با شرکت بیمه خود مشورت کنید.

در اینجا چند نکته برای کاهش هزینه آورده شده است:

  • از چندین مرکز درمانی قیمت بگیرید.
  • در صورت امکان، از دستگاه شاک ویو دستی استفاده کنید.
  • در صورت امکان، درمان را در خانه انجام دهید.

اگر درد پاشنه پا دارید و فکر می کنید ممکن است خار پاشنه داشته باشید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا علت درد مشخص شود و درمان مناسب انجام شود. همچنین شما می توانید به کلینیک ما واقع در تهران خیابان ونک مراجعه کنید و مشاوره رایگان در این خصوص دریافت نمایید. کلینیک فیزیوتراپی رایان، بهترین کلینیک فیزیوتراپی در تهران با کادری مجرب همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.

کلینیک فیزیوتراپی رایان

کلام آخر

شاک ویو تراپی یکی از موثرترین روش های درمان خار پاشنه است. در مطالعات متعدد انجام شده، میزان موفقیت این روش درمانی بین 60 تا 80 درصد گزارش شده است. به عبارت دیگر، در حدود 60 تا 80 درصد از افراد مبتلا به خار پاشنه، پس از انجام شاک ویو تراپی، درد پاشنه آنها به طور کامل یا قابل توجهی بهبود می یابد.

درباره مریم یزدیان
من دکتر مریم یزدیان متخصص فیزیوتراپی از دانشگاه شهید بهشتی هستم. شما میتوانید برای انجام انواع فیزیوتراپی به کلینیک فیزیوتراپی رایان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما