ونک، ملاصدرا، رو به ‌روی بیمارستان بقیة الله
ساختمان۱۹۳ طبقه۵ واحد۱۴
تلفن تماس
۰۲۱-۸۸۶۰۳۵۹۵
17 آذر 1402 توسط مریم یزدیان

درمان افتادگی رحم با بیوفیدبک در تهران

در تهران، کلینیک‌ های متعددی وجود دارند که خدمات بیوفیدبک را برای درمان افتادگی رحم ارائه می‌ دهند. این کلینیک‌ها معمولاً توسط فیزیوتراپیست‌های متخصص در زمینه اختلالات کف لگن اداره می‌ شوند. یکی از بهترین کلینیک های فیزیوتراپی برای درمان افتادگی رحم با بیوفیدبک در تهران، کلینیک فیزیوتراپی رایان می باشد. شما می توانید جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مراحل درمان افتادگی رحم با بیوفیدبک در تهران

مراحل درمان افتادگی رحم با بیوفیدبک در فیزیوتراپی رایان، در بهترین کلینیک فیزیوتراپی در تهران عبارتند از:

1. ارزیابی اولیه

در جلسه اول، فیزیوتراپیست با بیمار مصاحبه می‌کند تا اطلاعات لازم در مورد علائم، تاریخچه پزشکی و وضعیت سلامت عمومی وی را کسب کند. سپس، معاینه فیزیکی انجام می‌ شود تا میزان افتادگی رحم مشخص شود. در برخی موارد، ممکن است نیاز به انجام آزمایش‌های تصویربرداری مانند سونوگرافی یا MRI باشد.

2. آموزش نحوه استفاده از دستگاه بیوفیدبک

پس از ارزیابی اولیه، فیزیوتراپیست نحوه استفاده از دستگاه بیوفیدبک را به بیمار آموزش می‌دهد. دستگاه بیوفیدبک، به بیمار کمک می‌کند تا عضلات کف لگن خود را به طور صحیح منقبض و شل کند.

3. انجام تمرینات تقویت عضلات کف لگن

پس از آموزش نحوه استفاده از دستگاه بیوفیدبک، بیمار شروع به انجام تمرینات تقویت عضلات کف لگن می‌کند. این تمرینات معمولاً به صورت روزانه و در خانه انجام می‌شوند. فیزیوتراپیست در جلسات بعدی، بیمار را در انجام تمرینات راهنمایی می‌کند و پیشرفت وی را ارزیابی می‌کند.

4. پیگیری

پس از چند جلسه درمان، بیمار دوباره توسط فیزیوتراپیست معاینه می‌شود تا میزان بهبودی وی ارزیابی شود. در صورت نیاز، تعداد جلسات درمان افزایش می‌یابد.

مراحل درمان افتادگی رحم با بیوفیدبک در تهران

هزینه درمان افتادگی رحم با بیوفیدبک در تهران

در کلینیک فیزیوتراپی رایان، هزینه درمان افتادگی رحم با بیوفیدبک به شرح زیر است:

  • جلسه اول: 500 هزار تومان
  • جلسات بعدی: 350 هزار تومان

این هزینه شامل 30 دقیقه آموزش و 30 دقیقه تمرین است. در جلسات اول، فیزیوتراپیست به بیمار آموزش می دهد که چگونه با استفاده از دستگاه بیوفیدبک، عضلات کف لگن خود را تقویت کند. سپس، بیمار در جلسات بعدی تمرینات را زیر نظر فیزیوتراپیست انجام می دهد. البته، این هزینه ممکن است با توجه به شرایط بیمار و شدت افتادگی رحم متفاوت باشد. برای اطلاع از هزینه دقیق، باید با کلینیک فیزیوتراپی رایان تماس بگیرید.

کلینیک فیزیوتراپی رایان

کلام آخر

اگر به افتادگی رحم مبتلا هستید، می توانید با مشورت با پزشک یا فیزیوتراپیست در کلینیک رابان، در مورد درمان افتادگی رحم با بیوفیدبک تصمیم گیری کنید. همچنین می توانید سوالات خود را از قسمت دیدگاه برای ما ارسال نمایید.

درباره مریم یزدیان
من دکتر مریم یزدیان متخصص فیزیوتراپی از دانشگاه شهید بهشتی هستم. شما میتوانید برای انجام انواع فیزیوتراپی به کلینیک فیزیوتراپی رایان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما