ونک، ملاصدرا، رو به ‌روی بیمارستان بقیة الله
ساختمان۱۹۳ طبقه۵ واحد۱۴
تلفن تماس
۰۲۱-۸۸۶۰۳۵۹۵
26 اسفند 1402 توسط مریم یزدیان

ورزش های مفید برای تقویت عضلات ران پا

عضلات ران پا از جمله مهمترین عضلات بدن هستند که در انجام فعالیت های مختلفی مانند راه رفتن، دویدن، پریدن و … نقش دارند. تقویت این عضلات می تواند به بهبود عملکرد ورزشی، افزایش تعادل و هماهنگی و کاهش خطر آسیب دیدگی کمک کند. در این مقاله از سایت فیزیوتراپی رایان به معرفی تعدادی از بهترین ورزش ها برای تقویت عضلات ران پا می پردازیم:

معرفی ورزش های مفید برای تقویت عضلات ران یا توسط کلینیک رایان

در ویدیو زیر که توسط کلینیک فیزیوتراپی رایان، کلینیک فیزیوتراپی خوب در تهران تهیه شده است، بهترین تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات رایان معرفی شده است.

ورزش اسکات برای تقویت عضلات ران پا

اسکات یکی از بهترین حرکات برای تقویت عضلات چهارسر ران، همسترینگ و عضلات سرینی است. برای انجام این حرکت، صاف بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. سپس به آرامی زانوها را خم کنید تا ران ها به موازات زمین قرار بگیرند. در حین انجام این حرکت، کمر خود را صاف نگه دارید و اجازه ندهید که زانوها از انگشتان پا جلوتر بروند.

لانژ برای تقویت عضلات پا

لانژ یک حرکت ترکیبی است که علاوه بر عضلات ران پا، عضلات شکم و باسن را نیز تقویت می کند. برای انجام این حرکت، صاف بایستید و یک قدم بزرگ به جلو بردارید. سپس زانوی پای جلویی را خم کنید تا ران ها به موازات زمین قرار بگیرند. در حین انجام این حرکت، کمر خود را صاف نگه دارید و اجازه ندهید که زانوی پای عقبی به زمین برخورد کند.

ددلیفت برای بهبود عضلات ران پا

ددلیفت یک حرکت قدرتی است که عضلات مختلف بدن از جمله عضلات ران پا، عضلات پشت و عضلات هسته را تقویت می کند. برای انجام این حرکت، صاف بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. سپس به آرامی به سمت جلو خم شوید تا جایی که بتوانید یک هالتر یا دمبل را با دست های خود بگیرید. در حین انجام این حرکت، کمر خود را صاف نگه دارید و اجازه ندهید که کمرتان خم شود.

ورزش های مفید برای تقویت عضلات ران پا

پرس پا یکی از بهترین ورزش های عضلات پا

پرس پا یک حرکت ایزوله است که عضلات چهارسر ران را به طور جداگانه تقویت می کند. برای انجام این حرکت، روی دستگاه پرس پا بنشینید و پاها را روی پد دستگاه قرار دهید. سپس با فشار پاها، پد دستگاه را به سمت بالا فشار دهید.

نکات مهم

  • قبل از انجام هر گونه ورزشی، حتماً با یک مربی ورزشی مشورت کنید تا از انجام صحیح حرکات مطمئن شوید.
  • حرکات را با وزنه های سبک شروع کنید و به تدریج وزنه ها را سنگین تر کنید.
  • در حین انجام حرکات، به تنفس خود توجه کنید و به طور منظم نفس بکشید.
  • بعد از انجام حرکات، حتماً عضلات خود را کشش دهید.
  • با انجام منظم این حرکات می توانید عضلات ران پا خود را تقویت کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

مقالات مرتبط: ضرورت فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل ران چیست؟

درباره مریم یزدیان
من دکتر مریم یزدیان متخصص فیزیوتراپی از دانشگاه شهید بهشتی هستم. شما میتوانید برای انجام انواع فیزیوتراپی به کلینیک فیزیوتراپی رایان مراجعه کنید.

(01) دیدگاه

  1. پریسا مهری
    29 اسفند 1402

    سلام. این تمرینات برای تقویت عضلات ران پا رو من می توانم انجام بدم؟ 57 سال سن دارم و یک با مجبور شدم کمرم را عمل کنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما