ونک، ملاصدرا، رو به ‌روی بیمارستان بقیة الله
ساختمان۱۹۳ طبقه۵ واحد۱۴
تلفن تماس
۰۲۱-۸۸۶۰۳۵۹۵
2 بهمن 1402 توسط مریم یزدیان

ورزش مناسب پشت میز نشین ها

امروزه، با افزایش مشاغل پشت میز نشینی، بسیاری از افراد به دلیل کم تحرکی و نشستن طولانی مدت در معرض خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مختلف، از جمله چاقی، دیابت، بیماری قلبی، سکته مغزی، و درد مفاصل و کمر قرار دارند. در این مقاله از سایت فیزیوتراپی رایان، به آموزش انواع تمرینات ورزشی برای پشت میز نشین ها پرداخته شده است.

آموزش بهترین ورزش مناسب پشت میز نشین ها در فیزیوتراپی رایان

حرکات کششی دست، یک روش ساده و موثر برای بهبود وضعیت عضلات دست و شانه‌ها است. این حرکات باعث افزایش انعطاف‌پذیری، کاهش درد و بهبود عملکرد دست و شانه می‌شوند.

در فیلم آموزشی بالا که توسط سایت کلینیک فیزیوتراپی رایان، تهیه شده است، انواع مختلفی از حرکات کششی دست برای افراد پشت میز نشین آموزش داده شده است. این حرکات را می‌توان به راحتی در محل کار یا در خانه انجام داد.

مزایای ورزش برای پشت میز نشین ها

ورزش مناسب پشت میز نشین ها

ورزش منظم یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش این خطرات و بهبود سلامت کلی است. ورزش برای پشت میز نشین ها مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • کاهش وزن و چربی
  • بهبود سلامت قلب و عروق
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی
  • بهبود قدرت و انعطاف پذیری عضلات
  • کاهش درد مفاصل و کمر
  • بهبود کیفیت خواب
  • افزایش سطح انرژی
  • کاهش استرس و اضطراب

انواع ورزش های مناسب برای پشت میز نشین ها

ورزش های زیادی وجود دارند که برای پشت میز نشین ها مناسب هستند. این ورزش ها می توانند به صورت هوازی، قدرتی، یا ترکیبی باشند. ورزش های هوازی به ورزش هایی گفته می شود که ضربان قلب و تنفس را افزایش می دهند. این ورزش ها برای بهبود سلامت قلب و عروق، کاهش وزن، و تقویت استقامت بسیار مفید هستند.

برخی از نمونه های ورزش های هوازی مناسب برای پشت میز نشین ها عبارتند از:

  • پیاده روی
  • دویدن
  • دوچرخه سواری
  • ایروبیک

ورزش های قدرتی به ورزش هایی گفته می شود که باعث افزایش قدرت و حجم عضلات می شوند. این ورزش ها برای بهبود سلامت استخوان ها، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، و تقویت تعادل و هماهنگی بسیار مفید هستند.

برخی از نمونه های ورزش های قدرتی مناسب برای پشت میز نشین ها عبارتند از:

  1. وزنه برداری
  2. تمرین با وزنه بدن
  3. حرکات کششی با وزنه

ورزش های ترکیبی ترکیبی از ورزش های هوازی و قدرتی هستند. این ورزش ها مزایای هر دو نوع ورزش را ارائه می دهند.

برخی از نمونه های ورزش های ترکیبی مناسب برای پشت میز نشین ها عبارتند از:

  1. ایروبیک با وزنه
  2. تمرینات پلایومتریک
  3. تمرینات TRX

برای اینکه ورزش برای پشت میز نشین ها موثر باشد، باید به طور منظم انجام شود. توصیه می شود که افراد پشت میز نشین حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی هوازی متوسط ​​در هفته داشته باشند. این فعالیت می تواند به صورت 30 دقیقه فعالیت بدنی هوازی متوسط ​​در اکثر روزهای هفته یا 20 دقیقه فعالیت بدنی هوازی شدید در اکثر روزهای هفته انجام شود.

علاوه بر این، افراد پشت میز نشین باید حداقل دو روز در هفته ورزش های قدرتی انجام دهند. این ورزش ها می توانند شامل 8-12 تکرار از 8-12 حرکت مختلف باشند.

ورزش مناسب پشت میز نشین ها

نکات ایمنی ورزش های مناسب برای پشت میز نشین ها

قبل از شروع هر گونه برنامه ورزشی جدید، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید. این به ویژه برای افراد مبتلا به شرایط پزشکی زمینه ای، مانند بیماری قلبی یا دیابت، مهم است.

علاوه بر این، مهم است که هنگام ورزش کردن، حرکات را به درستی انجام دهید تا از آسیب جلوگیری شود. اگر مطمئن نیستید که چگونه یک حرکت را به درستی انجام دهید، می توانید از یک مربی ورزشی کمک بگیرید.

با انجام ورزش منظم، می توانید سلامت کلی خود را بهبود ببخشید و خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مختلف را کاهش دهید.

کلینیک فیزیوتراپی رایان

کلام آخر

نشستن طولانی مدت پشت میز، باعث می‌شود عضلات دست و شانه‌ها دچار گرفتگی و خشکی شوند. این امر می‌تواند منجر به درد، کاهش انعطاف‌پذیری و حتی آسیب‌دیدگی شود. در این مقاله از سایت فیزیوتراپی رایان، بهترین فیزیوتراپی تهران، ورزش مناسب پشت میز نشین ها آموزش داده شد. شما می توانید جهت مشاوره رایگان با ما تماس برقرار نمایید.

درباره مریم یزدیان
من دکتر مریم یزدیان متخصص فیزیوتراپی از دانشگاه شهید بهشتی هستم. شما میتوانید برای انجام انواع فیزیوتراپی به کلینیک فیزیوتراپی رایان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما