2 بهمن 1402 توسط مریم یزدیان

بهترین روش فوری درمان گزگز دست + ویدیو آموزش تمرینات

گزگز دست یکی از مشکلات شایع است که می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این مشکل می‌ تواند به دلایل مختلفی مانند فشار به اعصاب دست، کمبود ویتامین B12، دیابت، آرتروز، سندرم تونل کارپال و … ایجاد شود. در این مطلب از سایت فیزیوتراپی رایان، به بررسی موضوع گزگز دست و انواع روش های درمانی پرداخته شده است.

علت گزگز دست چیست؟

گزگز دست یک علامت است نه یک بیماری. این بدان معناست که نشانه ای از یک مشکل اساسی است. برخی از دلایل شایع گزگز دست عبارتند از:

• فشار بر اعصاب: این امر می تواند در اثر خواب رفتن دست، قرار گرفتن در معرض فشار طولانی مدت، یا وجود تومور یا کیست در قفسه سینه یا کمر رخ دهد.
  • اختلالات عصبی: این امر می تواند در اثر بیماری های مانند دیابت، مولتیپل اسکلروزیس (MS)، یا سندرم گیلن باره رخ دهد.
  • کمبود ویتامین: کمبود ویتامین B12، ویتامین B6، یا منیزیم می تواند باعث گزگز دست شود.
  • اختلالات گردش خون: این امر می تواند در اثر بیماری های مانند آترواسکلروز یا لوپوس رخ دهد.
  • مصرف برخی داروها: برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد روان پریشی، و داروهای شیمی درمانی می توانند باعث گزگز دست شوند.

آموزش انواع ورزش های مناسب درمان گزگز دست

در ویدیو بالا که توسط دکتر مریم یزدیان، متخصص فیزیوتراپی در تهران تهیه شده است، انواع ورزش‌ های مناسب برای درمان گزگز دست ارائه شده است. شما می‌ توانید جهت مشاوره با ما تماس برقرار نمایید.

روش‌ های فیزیوتراپی برای درمان گزگز دست

فیزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند تا عضلات و اعصاب دست خود را تقویت کنید. آنها همچنین می توانند به شما آموزش دهند که چگونه تمرینات کششی و سایر تکنیک های کاهش فشار را برای بهبود گزگز دست خود انجام دهید.

برخی از روش های فیزیوتراپی که می تواند برای درمان گزگز دست استفاده شود عبارتند از:

• تمرینات تقویتی: این تمرینات به تقویت عضلات دست و مچ دست کمک می کند.
  • تمرینات کششی: این تمرینات به افزایش دامنه حرکتی دست و مچ دست کمک می کند.
  • ماساژ: ماساژ می تواند به بهبود گردش خون و کاهش درد و التهاب کمک کند.
  • الکتروتراپی: الکتروتراپی می تواند به تحریک عضلات و اعصاب کمک کند.

اگر گزگز دست شما به طور مکرر یا شدید رخ می دهد، مهم است که به پزشک مراجعه کنید تا علت زمینه ای را تشخیص دهد و درمان مناسب را دریافت کنید. فیزیوتراپیست شما ممکن است به شما فیزیوتراپی عصب دست توصیه کند.

درمان گزگز دست

روش فوری درمان گزگز دست در تهران کلینیک فیزیوتراپی رایان

اگر گزگز دست دارید، مهم است که علت آن را تشخیص دهید تا درمان مناسب را دریافت کنید. کلینیک فیزیوتراپی رایان در تهران با استفاده از روش‌های درمانی مختلف می‌تواند به درمان گزگز دست کمک کند.

پزشکان کلینیک فیزیوتراپی رایان، درمان گزگز دست بر اساس علت آن انجام می دهد. در برخی موارد، ممکن است درمان فوری مورد نیاز باشد. در این موارد، درمان‌ های زیر ممکن است مفید باشد:

• حرکت‌ درمانی
  • ماساژ
  • الکتروتراپی
  • تحریک الکتریکی عصب

اگر گزگز دست دارید، مهم است که به دنبال درمان باشید. کلینیک فیزیوتراپی رایان، بهترین فیزیوتراپی تهران می‌ تواند به شما کمک کند تا علت گزگز دست خود را تشخیص دهید و درمان مناسب را دریافت کنید.

انواع روش های درمان خانگی گزگز دست

اگر گزگز دست شما به دلیل فشار بر اعصاب ایجاد شده باشد، می توانید با انجام کارهای زیر به بهبود آن کمک کنید:

• دست خود را حرکت دهید و آن را از حالت بی حرکتی خارج کنید.
  • از قرار دادن دست خود در معرض فشار طولانی مدت خودداری کنید.
  • از تمرینات کششی برای دست خود استفاده کنید.
  • از گرما درمانی یا سرما درمانی استفاده کنید.

اگر گزگز دست شما به دلیل کمبود ویتامین ایجاد شده باشد، می توانید با مصرف مکمل های ویتامینی به بهبود آن کمک کنید.

نتیجه گیری درمان گزگز دست

در این مطلب از سایت فیزیوتراپی رایان به بررسی موضوع درمان گزگز دست و انواع روش های درمانی آن پرداخته شد. شما می توانید نظرات و سوالات خود را از قیمت دیدگاه در آخر همین صفحه برای ما ارسال کنید.